musikk - vennskap - glede - Bedriftsmelding
Generell informasjon
Leveres til aspirantforeldre, men er nyttig for alle!
 
 
Vedtekter
 

Vaktlister og vaktinformasjon til foresatte
 
Foreldrevakt/Styrevakt mandagsøvelser: Vaktliste
Her ligger litt informasjon om hva vakten innebærer: Oppgaver foreldrevakt
Dersom du ikke har anledning til å komme på din vakt, må du ta kontakt med den styrevakten som er står oppført samme dag i god tid. Telefon til denne finner du på "Kontakt oss"-siden.
 
Uniformen

  • Hovedkorps: Uniformsjakke med hvit pologenser under, uniformsbukse, hatt (beret for trommeslagere), sorte sokker og sko, veske med regnfrakk som skal henge over venstre skulder og ned på høyre hofte, hvite hansker
  • Juniorkorps: Uniformsjakke med hvit pologenser under, uniformsbukse, båtlue (beret for trommeslagere), sorte sokker og sko, veske med regnfrakk som skal henge over venstre skulder og ned på høyre hofte, hvite hansker
  • Aspirantkorps: Korpsets vindjakke med logotrykk, valgfritt fottøy som er egnet til å marsjere i.

Har du spørsmål vedrørende uniformer, ta kontakt med
Ottar Hauge, ottarsh [a] online.no, 95 88 99 98
 
Sorte strømper og sko må kjøpes selv, i tillegg til hvit polo. Hvit polo kan f.eks. kjøpes her: http://www.sparkjop.no
 
 
Instrumenter
Har du spørsmål vedrørende instrumenter, ta kontakt med Instrumentforvalter
 
 
Hva koster det å ha barn i korpset?
Medlemsavgiften til korpset er den samme som musikkskolens satser.
P.t. er det kr 2705,- pr halvår.
I tillegg betaler man instrumentleie som er kr 500,- pr halvår, dersom man ikke stiller med eget instrument.


Regler for publisering av bilder og sosiale medier
 
Loppemottaksinformasjon til korpsforeldre

Hver onsdag mellom kl. 18.00 - 20.00 tar vi imot lopper på låven på By, innerst i Lommedalen. Innsamlingen på låven muliggjør korpsets loppemarked, og sparer oss samtidig for masse arbeid med å hente lopper. Til gjengjeld må foreldre stille opp som låvevakter en sjelden gang.


For å begrense dugnadsmengden per familie er kun to personer satt opp per vakt, hvorav en er fra loppekomiteen (loppelauget).
 
Låvevaktene bes møte kl 17:50 for å sette ut skilt.
Skilt (3 stk.) settes ut i kryssene fra Kampenveien \ Byveien og opp til låven. Husk å ta skiltene inn igjen når dere stenger kl 20.            
            
Hvis dere ikke kan møte på låven på oppsatt dag så bytt vakt med andre foreldre og gi beskjed
til gruppeansvarlig (skrevet med uthevet blå skrift i låvevaktlisten). 
      
Spre gjerne informasjon om loppelåven til familie, naboer, og venner  slik at vi får mye salgbare lopper.

NB: Vi er stadig på utkikk etter sykler!

Loppene sorteres på paller eller i sekker under mottaket. Dette gjør arbeidet med å fordele loppene til riktig avdeling under loppemarkedet mye enklere.
Se veiledning. Veiledningen er også slått opp på loppelåven.
 
Veldig mye kan selges på loppemarked (du vil bli forbauset over hvor forskjellige interesser folk har, men noen gjenstander er umulig å selge. Hovedregel er at ting må være hele og rengjorte. Det er også ting som i praksis er umulige å selge og som bare gir ekstraarbeid fram til vi må kaste det på allsanlegget på Isi. Se veiledning
 
 
Loppeinfo til korpsforeldre
Informasjon om arbeidet på selve loppemarkedet kommer på e-post. Arbeidsopplegget endrer seg ikke så mye fra år til år men det er litt utvikling så les gjerne dette før du lystig legger i vei til loppemarkedet. For hvert loppemarked settes det opp ei ny arbeidsliste (se e-post). Her finner du hvor du skal gjøre din innsats denne gangen. På slutten av lista er det også listet opp endringer fra forrige loppemarked.  
 
 

Website Builder drives av  Vistaprint